Monday, March 18, 2013

Wiki-maailm


Selle nädala ülesanne on - Oletagem, et ühel päeval heliseb telefon ja toru otsas on Wikipedia looja Jimbo Wales küsimusega: "Kuidas võiks Wikipediat veelgi paremaks teha?" Mida talle vastata?

Mina isiklikult arvan, et Widipedia on suhteliselt hästi üles ehitatud ning põhirõhk on eelkõige lihtsusel ja informatsiooni kättesaadavusel. Seetõttu on üpriski raske leida kohti, mida teha kasutatavuse seisukohalt paremaks. Toon välja paar punkti, mis
minu arvatas aitaks Wikipediat paremaks teha.

Faktide õigsus - Kes garanteerib seda, mida ma loen, toetub kindlatel faktidel. Kuna wikis võib praktiliselt iga isik muuta artikleid, siis tuleks teha mingisugune kontroll, mis teeb kindlaks, et fakte ei ole muudetud valeks.

Hinnangute süsteem (kommentaarid) - Wiki võiks kasutada artiklite hindamisel kasutaja poolset hinnangut. Kõige lihtsam näide on Reddit, kus kasutajad "upvote"-ivad teiste kasutajate postitusi. See on üpriski hea lahendus sellepärast, et tekib lugejal visuaalne hinnang, milline sissekanne on teiste kasutajate meelest parim/halvim. Lisaks eelnevale võiks kasutada kommenteerimist, pikkade artiklite puhul olen alati läinud koheselt lugema kasutajate kommentaare, et aru saada, kas antud artiklit on mõtet üldse lugeda.

Disain - Wiki on läbi aastate säilitanud ühtset stiili, mis minu arust töötab suurepäraselt, kuid vajaks vahetamist. Inimene kohaneb heade asjadega suhteliselt kiiresti ning kaotab ka seetõttu kiiresti huvi, järelikult võiks disaini poolt väheke modernsemaks muuta.

No comments:

Post a Comment